Nikoli si nisem mislila, da bomo v hiši imeli močerada in da bo ta celo hišni ljubljenček katerega naših otrok! No, ampak zdaj smo pa tam 😊
Tako kot pri Mateji (predhodni prispevek Živalsko kraljestvo), so živali tudi pri nas aktualna tema. Predvsem naša 7-letnica N. je navdušena nad vsemi sortami živali. Prednjačijo sesalci, spet drugič plazilci, tretjič dinozavri in druge izumrle živali …
Pred meseci so njeno pozornost pritegnile dvoživke.
»Super!« sem zadovoljno zgrabila priložnost in se skupaj z N. podala v čudoviti svet žab, močeradov in ostalih dvoživk. Proučili sva življenjski krog dvoživk in ga nalepili v zvezek. Spomnila sem se na slikanico Mala kraljična: Ga lahko obdržim, v kateri je predstavljen dobršen del razvojnega kroga žabe. Nisem si pa mislila, da bo tema iz knjige za nas aktualna še na drug način 😊
UČNA URA O MOČERADIH
Ko sva pred dnevi z N. sedeli pri izvirčku v gozdu, sva opazili dva močerada! Mirno sta stala kraj malih tolmunčkov. Šele ko sva ju zmotili v njunem mirovanju, sta se premaknila in se začela počasi umikati v zavetje.
»Ga lahko obdržim? Vsaj enega?« je prosila N. in me s tem kar malo presenetila.
»Em… ne, to res ne bo šlo,« sem odgovorila in začutila sem odpor ob misli na to, da bi imela v hiši dvoživko. 😊
»Daj no! Proooosim! To je vendar moja nova najljubša žival!« je moledovala mala. »Obljubim, da bom lepo skrbela zanj!«
»V to ne dvomim!« sem pritrdila. »Če pogledava, kaj vse ima močerad tu v gozdu, česar pri nas doma ne bi imel, pa mislim, da je boljše zanj, da ostane tukaj.«
»Naredila mu bom tak prostor, da bo kot v gozdu,« je N. še vedno vztrajala pri ideji.
»Pogrešal bo prijatelje,« sem nadaljevala. »In tukaj ima na voljo to čisto vodo, v kateri lahko rastejo mladički.«
N. se je strinjala, vendar sem zaznala kanček žalosti.
»Hej! Kaj pa če bi ti naredila svojega močerada?« sem predlagala.
»Jaaa!« je oživela N.. »To bi bilo super!«
Tako nekako se je začela učna ura o močeradih. 😊 Potekala pa je v več delih:
Močerada sva umestili v širši sistem. Ob tem sva se srečali z drevesom življenja in pojmi kot so vretenčarji, dvoživke, živoroden, mrzlokrven.
Proučili sva življenjski krog močerada.
Kar tako mimogrede, na sprehodu, sva obdelali, kakšno je življenjsko okolje močerada in kakšne telesne značilnosti ima, kje v verigi prehranjevanja je njegovo mesto.
N. je naredila močerada in mu priskrbela življenjsko okolje, v katerem se počuti odlično. 😊
ROJSTVO MOČERADA
Da je nastal pravi močerad sva potrebovali:
belo das maso,
modelirke in
akrilno barvo.
Na dan, ko se je izdelek končno tako posušil, da ga je lahko pobarvala, je vladalo veliko navdušenje. Bil je skoraj praznik! 😊 Ko je močerad dobil še zadnje rumene lise, se je začelo nestrpno čakanje, da se barva posuši. To je sicer precej hitro, vendar se je njej zdelo, da traja dneve. 😊
Nato je vzela prozorno plastično škatlo in jo napolnila z materialom iz gozda, s čimer je želela poustvariti močeradovo življenjsko okolje. In končno je v nov dom položila svojega močerada. Poimenovala ga je Zvijač. 😊 In Zvijač živi v sobi ob njeni postelji in je deležen vse njene srbi in pozornosti, kot da bi bil pravi. 😊 Naredila mu je celo umetne deževnike :)
P.S. Ko sva včeraj sedeli ob izvirčku, sva v vodi opazili male, mlade močeradke!!! Navdušenju in želji po novem raziskovanju življenja močeradov za zdaj še ni videti konca! 😊